Σχεδιασμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας του 3ου ΕΠΑΛ ΤΑΥΡΟΥ

Βασικός Σχεδιασμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας του 3ου ΕΠΑΛ ΤΑΥΡΟΥ για το σχ. έτος 2012-2013

Με τnν έναρξη της σχολικής χρονιάς η Διεύθυνση του σχολείου επιχείρησε ένα γενικότερο σχεδιασμό λειτουργίας όπως και την συγκεκριμενοποίηση συγκεκριμένων των εκπαιδευτικών στόχων

Οι βασικοί άξονες πάνω στου οποίους πάνω στους οποίους θα κινηθούμε είναι:

  1. 1. Δομή του Αναλυτικού Προγράμματος.

Τα αναλυτικά προγράμματα των μαθημάτων θα εστιαστούν στους επιμέρους βασικούς στόχους

  • Στο εύρος και στην ισορροπία του αναλυτικού προγράμματος, σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες όπως αυτές θα αναδειχθούν από τα διαγνωστικά tests.
  • Στην αφομοίωση και στην εμπέδωση της ύλης κυρίως αυτής των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων
  1. 2. Μαθήματα και Προγράμματα Εξωδιδακτικών Προγραμμάτων
  • Το εύρος των προγραμμάτων θα πρέπει να βρίσκονται σε αρμονία με τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος.
  • Τα προγράμματα να συνδυάζονται με αντίστοιχες διδακτικές επισκέψεις η εκπαιδευτικές εκδρομές. Βασική επιδίωξη για εφέτος είναι να παραχθεί από τις διδακτικές επισκέψεις ένα υλικό σε έντυπη η ηλεκτρονική μορφή. Να δοθεί για μια ακόμη φορά ιδιαίτερη σημασία στην διάχυση των συμπερασμάτων στην υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα, κυρίως των εκπαιδευτικών μεθοδολογιών που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτά.
  • Υποστήριξη και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών.

Η θεωρητική και πρακτική υποστήριξη των εκπαιδευτικών ιδίως σε θέματα που σχετίζονται με τα projects και τις διαθεματικές στην Α και Β τάξη, κρίνεται αναγκαία. Σχεδιάζουμε να καλύψουμε αυτόν τον τομέα με την διαδικασία της ενδοσχολικής επιμόρφωσης με την αρωγή των σχολικών συμβούλων.

  1. 3. Επίδοση και Συνολική ποιότητα.
  • Θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην συμμετοχή των μαθητών/τριων στο μάθημα μέσα στην τάξη όσο και στις διδακτικές επισκέψεις.
  • Παρακολούθηση της προόδου των μαθητών μέσα από tests.
  • Ενεργό σύνδεση του σχολικού εργαστηρίου με την θεωρία. Συνεχής και διαρκής συνεργασία των εκπαιδευτικών που κάνουν το θεωρητικό μάθημα με αυτόν που κάνει το εργαστηριακό.
  • Προσεκτική επιλογή διδακτικών μεθοδολογιών, στα θεωρητικά στα projects, στο εργαστήριο κ.λ.π.
  1. 4. Προγραμματισμός των ενεργειών των εκπαιδευτικών.
  • Πλήρες οργανόγραμμα σχετικά με τις διοικητικές και εκπαιδευτικές εργασίες τόσο στην αρχή του Α τετράμηνου όσο και την αρχή του δευτέρου.
  • Ιδιαίτερη βαρύτητα στην πληροφόρηση των μαθητών της Γ τάξης τόσο στην Α όσο και στην Β ομάδα.
  1. 5. Υποστήριξη των μαθητών.
  • Φροντίδα και επίβλεψη των μαθητών με την εξασφάλιση της συναισθηματικής κάλυψής τους.
  • Ιδιαίτερη προσοχή με συνεχή συζητήσεις μέσα στην τάξη για την αντιμετώπιση τυχόν συμπτωμάτων ενδοσχολικής βίας.
  • Διοργάνωση ημερών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού για τη λήψη απόφασης σχετικά με την επιλογή Τομέα των μαθητών/τρων τη Α΄ τάξης.
  • Συνεχή παρακολούθηση και ενημέρωση των κηδεμόνων τω μαθητών σε τυχόν πραβατικές συμπεριφορές τους.
  1. 6. Ψηφιακή αναβάθμιση – Ιστοσελίδα.
  • Αναβάθμιση και συνεχή επικαιροποίηση της ιστοσελίδας του σχολείου.
  1. 7. Εγκαίνια και έναρξη λειτουργίας της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.
  2. 8. Συνέχεια της επιτυχημένης λειτουργίας του Διαδικτυακού Ραδιοφωνικού Σταθμού.
  3. 9. Αναβάθμιση της αισθητικής των εσωτερικών χώρων με το βάψιμο των εσωτερικών χώρων και την κόσμησή τους με έργα μεγάλων εικαστικών καλλιτεχνών.
  4. 10. Συνέχιση της περσινής προσπάθειας για τη δημιουργία τμημάτων Μουσικής, Θεάτρου, Χορού και Εικαστικού τμήματος όπως στην παρουσίαση του έργου των τμημάτων στο μαθητικό φεστιβάλ του Δήμου Ταύρου –Μοσχάτου.
  5. 11. Ανάδειξη του Γυμναστηρίου, με την ενεργοποίηση του πινκ-πονκ, την αγορά ζυγών τοίχου για ενόργανη Γυμναστική, όπως και την προμήθεια επιτραπέζιων παιχνιδιών (σκάκι), για τις ημέρες που οι καιρικές συνθήκες είναι ακατάλληλες για γυμναστική.
  6. 12. Σύνδεση της μικροφωνικής εγκατάστασης ώστε στα διαλλείματα να παίζουν μουσική τα ηχεία της αυλής.
  7. 13. Ανάπτυξη εντός του αμφιθεάτρου ενός συστήματος Home Cinema για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
  8. 14. Συνέχιση της καλής συνεργασίας με την τοπική κοινωνία και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

 

15.  Κλίμα και διαπροσωπικές σχέσεις

  • Αίσθηση τη ταυτότητας και υπερηφάνειας για το σχολείο.
  • Υποδοχή και καλή ατμόσφαιρα για τους νέους μαθητές.
  • Σχέσεις μαθητών και διδακτικούς προσωπικού. Θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον αλληλοσεβασμό, στην ευπρέπεια αι θα επιχειρηθεί ένα «συμβόλαιο συνύπαρξης» μεταξύ διδασκόντων και μαθητών/τριων
  • Αίσθηση της ισότητας και της δικαιοσύνης
  • Ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για την λειτουργία του σχολείου, τη βασική νομοθεσία που σχετίζεται με τις απουσίες τα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις των μαθητών/τριων.

16. Αξιοποίηση των εμπειριών από τη συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα Leonardo στην εκπαιδευτική επίσκεψη στη Γλασκόβη της Σκωτίας, που οργανώνει το 8ο ΣΕΚ ΤΑΥΡΟΥ

  1. 17. Πόροι.
  • Επάρκεια και καταλληλότητα των πόρων.
  • Χρήση των πόρων
  • Πρόβλεψη προσωπικού για το επόμενο έτος.
  • Αξιοποίηση του προσωπικού ανάλογα με την εμπειρία του και τα προσόντα του.

 

3Ο ΕΠΑΛ ΤΑΥΡΟΥ